ZAPRASZAM :)

sobota, 12 grudnia 2009

74. Ciasto z dyni

Na prośbę mężusia i córci zrobiłam dziś ciasto z dyni.
Jest bardzo proste do zrobienia, a przede wszystkim bardzo smaczne. Troszkę podobne w smaku do ciasta marchewkowego.

Potrzebne:
* 2 szklanki dyni startej na jarzynowej tarce
* 1 szklanka cukru
* 3 jajka
* 3 łyżeczki cynamonu
* 1 łyżeczka sody
* 1 cukier waniliowy
* 3 szklanki mąki
* 1 szklanka oleju

Jajka ubijamy z cukrem, dodajemy olej, mąkę, cukier waniliowy, sodę i cynamon. Wszystkie składniki mieszamy mikserem, a na końcu dodajemy dynię i delikatnie mieszamy całość łyżką. Wlewamy gotowe ciasto do foremki wysmarowanej masłem i wysypanej mąką (ja zazwyczaj używam zamiast mąki bułki tartej), a następnie wkładamy do średnio nagrzanego piekarnika (około 180 st. C) i pieczemy ok 50 minut. Po przestudzeniu wyjmujemy z foremki i posypujemy cukrem pudrem.

Moje ciasto było - z racji wszędzie panującej już świątecznej atmosfery - w kształcie choinki. Jak przystało na choinkę, zostało jeszcze udekorowane kawałeczkami jabłek i rodzynkami.

Tak wyglądało przed pieczeniem



Tak po wyjęciu z piekarnika (który niestety troszkę za bardzo mi przypieka wypieki)



A tak oprószone cukrem pudrem



Efekt końcowy - choinka pokryta śniegiem - bardzo zadowolił córcię :)
Smakowało.... wiadomo jak... :)

6 komentarzy:

milenka pisze...

Piękna choineczka :D.Wyobrażam sobie jaka pyszna była:). Poproszę kawałek pocztą :P

Renata pisze...

Wygląda przepysznie, no i ten śnieg..... :)))

aeljot pisze...

Przepis sobie skopiowałam, mam nadzieję zdobyć szybko gdzieś dynię i sprobować swoich sil.
Och te piekarniki, moj też ciagle wykręca mi jakieś numery ale tylko przy ciastach - pizze i zapiekanki traktuje pobłażliwiej ;)
Twoje ciasto wyglada pysznie. Wspaniały pomysl z ozdobieniem - wyglada naprawdę świątecznie.

elziutka pisze...

Ale przepysznie wygląda to ciasto mniam.... ciekawa jestem jak smakuje,,, nigdy takiego cuda nie jadłam...

Mama Ancyś pisze...

Ewuniu to wygląda przepysznie :) Pozdrawiam.

Maja pisze...

Niech magiczna noc Wigilijnego Wieczoru
Przyniesie Ci spokój i radość.
Niech każda chwila Świąt Bożego Narodzenia
Żyje własnym pięknem,
A Nowy Rok obdaruje Ciebie
Pomyślnością i szczęściem.
Najpiękniejszych Świąt Bożego Narodzenia

NA SKRÓTY